pondělí 31. srpna 2020

Srpen na zahradě


Je to tak neuvěřitelné ... dnes je poslední prázdninový večer. A potažmo i letní. V září si snad ještě užijeme trochu babího léta, které, jen tak mimochodem, mám radši než červencový hic. 
Zahradní sezóna jde taky do finále a už si ji budeme užívat jen takových šest neděl. Užívám si ji co to jde. Tady je pár srpnových okamžiků.

Dipladenie letos moc nenarostla, zato je košatá a plná květů i poupat.

Začíná čas kvetení Host - Bohyšek.

Převislou moruši máme třetím rokem a je plná sladkých plodů.

Pod pergolou se žádným letničkám nedařilo, až Moud purpurový vytvořil bohatý závěs.

Bílá rudbekie.

Vrbina chutná motýlům i včelkám.

A rudbekie jakbysmet.

Letošní rok vyhovuje okrasným trávám, rozrostly se mohutně.

Čemeřice to nějak popletla a vykvetla už v srpnu.


Letos jsem zavařovala domácí broskve, bylo jich hodně.

Cinie jsem dostala od kolegyně, mečíky od manželovy maminky a jak jim to spolu ladí.


Roubované okurky, každý rok rodí až do podzimu.

Žluté rudbekie, vloni měly 30cm a letos 80cm.

Tyto nízké rudbekie mám letos prvně, moc se mně líbí, ale nevím, jestli to není letnička.


Impatiens se nádherně rozkvetl.

Kalina, i když už se pyšní červenými plody, sem tam ještě vykouzlí i květ.

Severní strana svědčí Hostám, Heucherám a Hortenziím.

Tuto Hostu jsem dostala vloni od kolegyně, má nádherné květy podobné liliím.

Trávy, trávy, trávy


Růže Nostalgie kvete celé léto.

Některé růžičky kvetou opakovaně, stejně jako spousta trvalek.

Hortenzie je pěkně huňatá.





Milky Way - už se začíná barvit do červena.

První vlastní fazole.

Impatiens a břečťan


A jen tak mimochodem: Vkládat fotky je čím dál tím horší, ale jak jsem viděla i jinde, nebojuji s tím sama. Tak aspoň na závěr jednoho maskovaného pomocníka.






32 komentářů:

  1. Jituško, máš nádhernou zahradu, kochám se. A rozkošný pomocník. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. Pomocník je rozkošný, jen lehce zavazí :-)
      Pěkné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  2. Jituško, máš moc krásnou zahradu. Je to hromada práce, ale podívaná je to fakt nádherná! Líbí se mi tvá sbírka bohyšek a ty trávy - nějaké jsem dostala a něco nakoupila, tak se jim snad bude dařit.
    Přej hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, bohyšky postupně dokupuji nebo dostávám a mám jich opravdu hodně. Je to taková vděčná kytka. Traviny letos asi díky dostatku vláhy rostou i kvetou nádherně.
      Přeji ti hodně pěstitelských úspěchů. Jitka

      Vymazat
  3. Jituš, je vidět, že si byla celé léto pilná :-). Traviny máš teda exkluzivní, letos jim opravdu přálo. Užívej, prý podzim bude teplotně průměrný, takže asi žádná hitparáda. měj se krásně. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, byla a nutila jsem i rodinu :-)
      Doufám, že si užijeme pěkný podzim a ještě využijeme zahrady.
      Měj se krásně. Jitka

      Vymazat
  4. Jituš, máš nádhernou zahradu,krásné rozkvetlou a s plody,které vůbec neznám. Krásně se ti vše odměnilo za Tvoji péči.Je to opravdu nádhera. Jen mám pocit, že to od jara zase strašně rychle uteklo. Přeji ti krásné už meteorologicky podzimní, dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ano taky mně přijde, že to letos nějak strašně rychle letí.
      Dnes tedy podzim přímo listopadový, tak snad si ještě užijeme sluníčko.
      Klidný večer. Jitka

      Vymazat
  5. Můj Miscanthus gigantea měl na konci června sotva metr dvacet. Teď už má svou výšku, a možná zatím nejvíc co ho mám, záplevák který měl vloni tak 70 cm má dva metry, i když to má správně podle jmenovky. Hosty mám dávno odkvetlé, a jejich podoba květů s liliemi je daná tím, že mezi liliovité patří... po Nostalgii pátrám tady u nás ve školkách a zahradnictvích, zatím jsem neměla štěstí, takže to vypadá na risk a nechám si jí na jaře poslat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já mám všechny Nostalgie od Starkla. Jednu už skoro 20 let a dvě z loňského podzimu. Rostou všechny pěkně a kvetou nádherně. Občas je mají i v zahradních centrech, ale tam stojí kolem 500 Kč.
      Pěkné podzimní dny. Jitka

      Vymazat
  6. Jituš; tvoje krásné fotky jsou balzám pro moje unavené oči z celodenního koukání do pc. Díky a přeji hezké září. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ano mě ta květena taky uklidňuje. A hlavně krásně zrelaxuji při údržbě zeleně.
      Také ti přeji úspěšný školní rok. Jitka

      Vymazat
  7. Parádní zahrada, krásná zákoutí. Moc krásné. Káva v takové zahradě musí chutnat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu a milá slova.
      Přeji pěkné zářijové dny. Jitka

      Vymazat
  8. Jituš,máš nádhernou a velikou zahradu.Žasnu,co všechno dokážeš vypěstovat a těch nádherných květin.Je to fajn,když máš kde po práci relaxovat.Věřím,že bude krásné babí léto a že si ho užiješ.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, taky doufám v pěkný podzim. Letos mně to léto strašně rychle uteklo.
      Měj se krásně. Jitka

      Vymazat
  9. Jitko, koukám, co máš kytiček a jak Ti všechny krásně kvetou. Máš hezky opečovávanou zahradu.
    Přeji fajn dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, díky. Taky se chodím k tobě kochat :-)
      Příjemné zářijové dny. Jitka

      Vymazat
  10. Krása, krása a ten posed okolo stromu, môj sen:-)
    Okrasné trávy zachutili našim psom, takže sú okúsané malé trsy:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, sezení pod višní vyrobil manžel a sezení ve stínu za horkých dní je moc příjemné. Kocour si tráv naštěstí nevšímá a jako doplněk k zahradě je ideální :-)
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  11. Máte to opravdu moc pěkné 8-)

    OdpovědětVymazat
  12. Zahrádka je nádherná, mám pocit, že se procházím v botanické zahradě ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, do botanické zahrady to má ještě moc daleko a ani to není cíl. Je to záliba přinášející radost a relax.
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  13. Teda máš se s čím chlubit. Krásná zahrádka. Tak ať si tu krásu ještě nějaký ten týden užiješ.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  14. Zemský ráj to na pohled.
    Mé traviny narostly tak neuvěřitelným způsobem, že exotické arundo už nyní cílí na 4 metry.
    Moje bohyšky už dávno odkvetly, díky jižní poloze je jejich čas právě v tom červenci.
    Moc se mi u tebe líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, ano všechno roste jako z vody :-)
      Trávy, bambus vše je letos ukázkové. Mně bohyšky kvetou už třetí měsíc. Mám jich mnoho druhů a tak se v kvetení střídají.
      Díky za návštěvu a užij si víkend. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.