neděle 10. listopadu 2019

Nepečený pistáciový cheesecake

Při jedné návštěvě kavárny s bývalou kolegyní a kamarádkou Alenou jsme si objednaly pistáciový cheesecake. Byl výborný. Samozřejmě, že jsem touto dobrotou chtěla překvapit rodinu a tak jsem hledala na netu recept. Našla jsem jich několik, ale nakonec jsem si recept na ten můj sestavila z různých už prověřených receptů. Pistáciovou chuť tomuto koláči dodává pistáciový krém - pasta. Množství pistáciového krému do cheesecaku se různí, ale já dávám celou 200 g skleničku. Chuť je pak skutečně plná.




Nepečený pistáciový cheesecake

Korpus:
200 g máslových sušenek (osvědčily se mně ty na fotce z Lidlu)
110 g rozpuštěného másla

Používám dortovou formu průměru 26 cm. Na dno přiskřípnu jen pečící papír, nic víc nevymazávám.
Sušenky rozdrtím v robotu nebo válečkem a v misce smíchám s rozpuštěným máslem. Namačkám na dno formy a dám do lednice. Než základ ztuhne, pustím se do krému.

Krém:
250 g mascarpone
200 g poctivého bílého jogurtu - pár hodinek nechám překapat přes sítko s utěrkou
250 g vaničkového tvarohu - klidně nízkotučný
100 g cukru moučka
150 - 200 g pistáciového krému

Všechny přísady prošlehám ručním šlehačem. Pokud chci, aby cheesecake byl pevný a neroztíkal se, přidám želatinový ztužovač. Pracuji s ním ráda, příprava je jednoduchá a je na něj spolehnutí. 
Do menší misky nasypu ztužovač, přidám 1 dcl vlažné vody, pořádně promíchám. Přidám trochu krému a opět řádně promíchám. Celý obsah misky spojím s krémem ve velké míse, prošlehám a je hotovo.
Krém nanesu na sušenkový základ do formy, vyrovnám povrch a posypu asi jednou hrstí sekaných nesolených pistáciových ořechů. Ty je někdy problém sehnat, já je kupuji zase v Lidlu.
Uložím do druhého dne do ledničky. Kromě toho, že krém ztuhne, bude mít i výraznější chuť. 
Před uvolněním ráfku dortové formy objedu nožem cheesecake kolem dokola, aby se pěkně od ráfku uvolnil.





A jen tak mimochodem: Já jsem si pistáciový krém dovezla z dovolené v Itálii, ale dá se koupit i na internetu třeba tady nebo tady. Není levný, ale je výborný. V létě bych chtěla zkusit vyrobit pistáciovou zmrzlinu. Letos jsem na to úplně zapomněla. 




8 komentářů:

  1. Tak jsem se receptu dočkala:-))
    Díky za něj, vypadá opravdu výborně.
    Kde se dá tady krém koupit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kam zmizela má včerejší odpověď? Tak znovu a líp.
      Evi, doplnila jsem odkazy, kde se dá krém koupit na internetu. Tento konkrétní (který obsahuje 45% pistácií) jsem sice nenašla, ale jsou tam jiné 100%ní. Chuť by pak měla být ještě intenzivnější - si myslím.
      Hezký den.
      Jitka

      Vymazat
  2. Vypadá zajímavě. Škoda, že kromě mne u nás nikdo pistaciím moc neholduje. Sama pro sebe si ho dělat nebudu, zvlášť když bych musela shánět pistáciový krém. Ale ochutnala bych ho moc ráda... Asi mi nezbývá, než pátrat v kavárnách :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Stáňo, už jsem na něj několikrát v kavárně narazila. Nebo si jej můžete udělat jen sama do skleničky nebo poháru.
      Pěkné pondělí.
      Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, ten tedy musí být!!! Přesně tento krém jsme už snědli :o) Tak se bude muset naplánovat alespoň výlet do Itálie :o)
    Děkuji za recept a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za recept, vypadá krásně a je to zase něco nového. Ráda vyzkouším. Příležitostí k upečení dortu je vždycky dost :)
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, to jsou má slova. Nejsem žádná velká dortová odbornice, ale peču ráda a taky ráda vyzkouším něco nového.
      Pěkný den.
      Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.