sobota 18. září 2021

Kunštátský hrnčířský jarmark 2021

Rok utekl jako voda a na kunštátské náměstí Krále Jiřího se vrátili výrobci keramiky a porcelánu. Zásluhou koronavirové pandemie se loňský ročník přestěhoval do Panské zahrady a celý jarmark proběhl lehce provizorně. Letos je už zpět na náměstí, ale opět z důvodu pandemie s trochu menším množstvím stánků, než bylo zvykem v mírových dobách. Po oba víkendové dny probíhá i doprovodný program. Vystoupí třeba Lenka Dusilová, Ondřej Ruml, Pokáč a Wohnouti.




Při vstupu bylo nutné ukázat doklad o očkování nebo prodělané nemoci. Uniká mně smysl tohoto počínání. Pořadatel chce vidět papír, já mu jej ukážu, ale už nechce vidět jakýkoliv doklad totožnosti, takže si můžu vzít potvrzení třeba souseda. V Rakousku bylo vždy nutné s potvrzením ukázat i pas. No, třeba nás všechny znají osobně. A že těch návštěvníků letos ale bylo!  

I přes omezení návštěva jarmarku stálo za to, posuďte sami ... krása střídá nádheru.

 




Azurový stánek Veroniky Remešové voněl levandulí.






Úžasné a neuvěřitelně nápadité.


Snová keramika Soni Malinové.

Stánek Keramika Mirka. Nebylo jednoduché si vybrat a už vůbec nešlo odejít s prázdnou.

Keramiku Mirka Němcová prodává i na Fleru. 


Bílá s režným dekorem - Kunštátská keramika Ireny Rampulové.










Keramika Kateřiny Vlkové se rychle vyprodávala, kdo zaváhal, odešel s prázdnou.








 

 A jen tak mimochodem: ... a čemu jsem letos neodolala? 


Srdíčka od Kateřiny Vlkové doplnilo krmítko od stejné autorky.




Košík dostane mamka k svátku.

Sbírka Kunštátské keramiky od Ireny Rampulové se rozrostla o nové kousky.


Snídaňové hrníčky a misky od Soni Malinové doplnily ještě talířky.

Letos jsem pořídila zápich - makovici do zahrady ...

... připravila jsem se na Vánoce (Kateřina Vlková) ...

... a od Veroniky Remešové mám ještě tuto, asi jarní trojici.  


Dóza už dělá parádu v koupelně.

Keramika Mirka - k bílé misce přibyl ještěrčí talířek a šedá miska puntíkatá.


A i ptačí miska dostala kámoše.




26 komentářů:

  1. Jituš, chtěla jsem tam jet, ale úplně jsem na to zapomněla a koukám, že bych ani neměla šanci. Navíc nechápu, jestli to bylo venku, proč něco chtěli? fotky pěkné. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím tě Danuško, už jsem si říkala, že jsi na blogerský svět zanevřela :-)
      Venku to bylo, ale rozestupy se nedodržovaly ani omylem. Když jsme odcházeli, přišla asi návštěvnická špička a u pokladen bylo naráz snad 2 tisíce lidí. Tělo na tělo :-)
      Tak hlavně, že všichni měli ty papíry. Posílám pozdrav do Brna. Jitka

      Vymazat
  2. Tam bych neodolala ani já a utrácela a utrácela. Nakoupila jsi dobře.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach, děkuji. Já už se musím krotit a spíš dokupuji kousky k tomu, co už doma mám. Letos nabídka byla asi nejkrásnější, co tam jezdíme.
      Pěkné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, díky za nakouknutí na trh. Spousta krásných věcí tam byla. Díky tvým fotkám jsem se pokochala a ušetřila (kdybych tam byla, asi bych s prázdnou taky neodešla). A pořídila sis pěkné kousky. Já mám slabost pro puntíky, takže se mi nejvíc líbí ta miska :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tam bylo tolik krásných puntíků, mám taky pro ně slabost :-). Pastelové byly moc hezké a ty zlaté, co mám, jsem tam nemohla nechat :-)
      Pěknou neděli. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, na hrnčířských trzích jsem nebyla určitě aspoň dva roky. Díky za tvoji reportáž, ráda jsem nakoukla. Měj hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ráda jsem tě provedla po jarmarku. Bylo toho letos sice trochu míň, ale moc pěkných věcí. Každý si přišel na svoje.
      Pěkné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, děkuji za procházku po tržišti a i, pokud by nešlo o zdraví, vtipnou poznámku.
    Nakoupila si samé krásní kousky, ať ti dělají radost.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Nebylo těžké si vybrat, těžké bylo odolat :-)
      Přibylo uměleckých stánků s krásnými objekty, ale i ten, kdo si přišel pro hrníček to neměl vůbec lehké.
      Měj klidnou neděli. Jitka

      Vymazat
  6. Nádherné věci))) ale kam ty krásné kousky pořád dávat ????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, správně ... kam s ním? Budu muset přeskládat barák, abych našla místa, kde se mně bude keramika líbit :-)
      Pěkné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  7. Jitko, zdravím. Hrnčířské trhy mám moc ráda, určitě bych si taky něco vybrala. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, já si tam jezdím dobít baterky :-). Mám to tam taky moc ráda.
    Měj krásný nedělní večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, letos jsem se na žádné trhy nedostala a tak jsem si tento užila díky Tvým fotkám. Vím, že by se mi tam také líbilo a určitě bych s prázdnou neodešla. Hezké kousky sis pořídila.
    Kontrolu při vstupu nechápu, vždyť se jednalo o venkovní akci.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já si trhy nenechám ujít. Spolu s výstavou květin v Tullnu je to moje podzimní radost.
      Já tu kontrolu taky nechápu, hlavně že pak ve frontě na pokladnu byla hlava na hlavě :-)
      Měj pěkný týden. Jitka

      Vymazat
  10. Nakoupila jsi moc dobře. Samé krásné věcičky. A taky jsi moc hezky nafotila nabídku těchto keramických trhů. Taky mají keramické trhy tradici v celkem nedaleké obci. Bohužel minulý i letošní rok se nekonaly, což mi bylo líto. Ráda obdivuji keramické výtvarno.
    No tak alespoň Tvoje fotky jsem si užila.
    Měj hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já taky ráda obdivuji ty krásné výrobky, tu nápaditost a zručnost keramiků. To jsem chtěla vždycky umět.
      Děkuji za společnost a zdravím. Jitka

      Vymazat
  11. Jitu, nádherný jarmark a krásné úlovky sis pořídila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji moc a přeji ti krásné podzimní dny. Jitka

      Vymazat
  12. Jitko - to je krása. Hned bych si také vybrala.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, já myslím, že s prázdnou neodešel nikdo :-)
      Měj klidný podzimní týden. Jitka

      Vymazat
  13. Jituško,to je nádhera,to bych nevěděla,co dříve.Určitě bych nakupovala.Škoda,že u nás takové trhy nejsou.Jsou sice staročeské a je tam i keramika,ale tak dva stánky.
    Vybrala jsi si moc hezké kousky.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, v květnu a v září ještě bývají hodně podobné trhy v Berouně. Tak ty bys měla blíž, než ty naše moravské. Je to pěkný výlet se suvenýrem :-)
      Pěkný týden. Jitka

      Vymazat
  14. Dobrý den, Jituško, poprvé jsem byla až v neděli a díky vám vidím, co už se všechno prodalo:) Jinak jezdíváme s kamarádkami už v sobotu a to miluju, tlačenice u stánků, nepřeberné množství na výběr, barevné kombinace a celkově příjemná atmosféra provází jarmark. Díky za foto! Krumlenka

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Krumlenko, já taky jezdím v sobotu. Jednou jsem byla i v neděli, protože jsem se vrátila v noci z Itálie a dřív to nešlo. I v neděli se tam dá vybrat, ale je pravda, že ty super kousky mizí rychlostí zvuku. Vrátila jsem se ještě pro ty zapichovací stromečky mamce a už nebyly.
    Děkuji za návštěvu a přeji pěkné podzimní dny. Jitka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.