sobota 11. září 2021

Babí léto

Babí léto, když se povede, je krásné období roku. Příjemné teplé počasí, kdy už slunko nemá tu úmornou sílu, mně vyhovuje. Nevýhodou je chladné ranní počasí, které se zaslouží o to, že ráno vrstvím a odpoledne to táhnu v tašce domů. Ale nestěžuju si, je to snesitelná daň za prodloužení léta.  

Teď je správný čas vytáhnout ze skříně saka, kabátky, svetříky, kardigany a nějaké to pončo. Přes léto jsem zanedbávala i moji armádu šátků a šáliček, na které bylo příliš horko. Opráším uzlovací techniky a beru jeden za druhým.

 


Toto je momentálně moje nejoblíbenější kombinace. Světlé kalhoty do pasu, s volnějšími nohavicemi mé postavě sluší a jsou velmi pohodlné. Barevně se mně k nim líbí lehká květovaná blůza s trendy balonovými rukávy. Ráno už stačí jen přihodit plátěnou bundičku v pískové barvě. Podle nálady a počasí zvolím boty, vedou kožené nebo semišové mokasíny.


Sukně a kabátek s.Oliver, blůza Esprit, pásek starý.


Koš z dovolené na Rhodosu, kabelka z italské kožené kabelky.cz, mokasíny hnědé Pikolinos, béžové Mozzi - Humanic.


Městský outfit na procházky a výlety by měl být hlavně pohodlný, variabilní vzhledem k rozmarům počasí a prvořadé jsou dobré boty. Pohodlí zajišťují dobře padnoucí džíny do pasu, které nikde neškrtí a nedělají z procházky křížovou cestu. Sako nebo bundička je pro případ, že se přižene nějaký ten mráček a kvalitní tenisky nebo mokasíny večer ocení každá nožka. 

 


Sako Dibari, džíny Esprit, tričko Tom Tailor, kabelka Katana.


Mokasíny Högl , tenisky Gabor.


Pár dnů bylo ještě hodně teplých a tak jsem užila i lehkou sukni a top se třpytkami. Zavzpomínala jsem na dovolenou, ale ráno by už bylo nutné vrstvení s kardiganem a velkým šátkem. 

 

Top i sukně s.Oliver.


Sandály Högl, pantofle Marco Tozzi.


Letos jsem hodně užila sukni v pískově béžové barvě. Moc dobře se k ní kombinují trička, halenky i svetříky. Sedí k ní skoro všechny barvy a elegantně vypadá i varianta tón v tónu.

 

Tričko Lindex, sukně s.Oliver, svetřík Benetton.


Crossbody z oazakabelek.cz, koš z dovolené na Rhodosu, sandály Caprice.

 

Líbí se mně narušit monochromatický outfit výrazným barevným detailem - páskem, botami nebo akcentem na šátku či kabelce.

 

Tričko Lindex, sukně s.Oliver, svetřík Benetton, šátek z Vigoss, pásek Esprit.


Tenisky Converse, sandály Tamaris, crossbody Tommy Hilfiger, košík Deichmann.

 

A nakonec aspoň jedny šaty. Tyto jsou z tenkého materiálu, ale mají dlouhý rukáv a tak se na léto až tak moc nehodí. Teď je dobrý čas je provětrat. Koupila jsem je ve slevě za 260 Kč a vzhledem k tomu, jak často je nosím, to byla dobrá investice. Riflová džíska ráno usnadní přesun a na výlet si k pásku přidám praktickou ledvinku. Pak už stačí jen bílé espadrilky a může se vyrazit.

 


Šaty Reserved, džíska Orsay, ledvinka z Vivantis.



Sandály Zalando, Espadrilky Moleca.


 

A jen tak mimochodem: V období babího léta se prostě užije ještě spousta letního oblečení. Promyšlenou kombinací se dá den maximálně užít. Vrstvit, přidávat zahřívací vrstvy, nezavrhnout letní barvy. Preferuji pohodlí, kvalitní materiály a variabilitu.  





12 komentářů:

  1. Máš svůj styl, nadčasový vkus. Moc pěkné kombinace; barvy i doplňky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já nad stylem ani moc nepřemýšlím. Prostě se mně to musí líbit a cítit se v tom dobře a pohodlně. Ale asi jo, málokdy vybočím.
      Pěkný den. Jitka

      Vymazat
  2. Moc hezké kousky i celé outfity. Jsem prý podzimní typ, tak tvé ladění do karamelových, pískových, koňakových tónů je pro mě fakt krásným pokoukáním.
    Jitu, měj příjemný večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já se taky cítím do podzimova, ale asi to bude spíš zima :-). Nesluší mně oranžové tóny. Tato barevnost je taková příjemná a dobře kombinovatelná.
      Měj pěkný a poklidný den. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, obdivuji Tvé kousky v šatníku a moc se mi líbí, jak máš vše sladěné. Já jsem stále v pohybu a tak mám nejradši šortky a trička, popř. vzdušné halenky. U Tebe je vidět i smysl pro detail.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, hodně to ovlivňuje zaměstnání. Já bych tady v šortkách vypadala divně nebo bych se divně a nepatřičně aspoň cítila. Každý si najde to svoje.
      Taky ti přeji úspěšný týden. Jitka

      Vymazat
  4. Jituš,tvé outfity se mi moc líbí.Krásně sladěné do teplých podzimních barev.
    Máš to všechno dokonale vymyšlené i s doplňky.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji za milá slova. Mně to tak nějak baví :-). Už odmala.
      Krásný den. Jitka

      Vymazat
  5. Jitko, Tvoje barvy se mi líbí. Máš to všechno moc hezké, hlavně boty. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, bot mám celkem zásobu, ale nekupuji je nějak zvlášť často. Raději investuji do kvalitních, které déle vydrží a jsou pohodlné.
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, skvělé outfity. Já ještě nosím docela dost letních věcí - mám to na metro i od metra kousek, tak to přeběhnu i ve dnech, kdy ranní teploty nejsou zrovna vysoké. A odpoledne už je pak na letní blůzku akorát. Svetřík nebo džínovou bundičku přihodím jen občas, nerada to pak tahám v ruce.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já chodím do práce pěšky a není to zrovna za rohem. Navíc jsem zmrzlina, takže já určitě ještě na sebe potřebuji :-), ale tahat se s tím pak zpátky je vopruz :-)
      Pohodový den. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.