neděle 7. února 2021

Outfity do zimy

 

Od mala mne móda bavila. Dokonce jsem kdysi na základce koketovala s myšlenkou stát se módní návrhářkou a zkoušela jsem si kreslit návrhy. Naštěstí mně celkem brzy došlo, že má invence na tuto profesi nestačí, nicméně mne to neodradilo a stále mne pěkné oblečení a vymýšlení sladěných kombinací baví a je to jedna z mých malých každodenních radostí. Náročný nebo nějak nepříjemný den je snesitelnější v nových lodičkách nebo měkoučkém svetříku. Aspoň já to tak mám. 

Po celou dobu pandemie chodím do práce. Nevím, proč bych si měla tyto stresující měsíce kazit oblečením bez nápadu. Vídám kolegyně v sepraných tričkách, děravých riflích z kolekce "Hanojské jaro", flísových mikinách a softshellových bundách, inspirativně doplněnými botaskami. Já bych v tom pěkný den tedy neměla. Ale máme to nastavené každý jinak, nechci nikoho odsuzovat, jen mi přijde trochu líto, když se stále pěkné ženy oblékají bez nápadu a svým oblečením se odsuzují k lhostejnému pohledu okolí. Snad každá by ráda slyšela, jak jí to dnes sluší, ne?

Konec filosofování. Můj zimní šatník je kalhotový. Vzhledem k tomu, že chodím hodně pěšky a také k faktu, že naše městské velitelstvo pojalo zimní údržbu chodníků hodně zajímavě - místo aby zajistili úklid sněhu a posyp proti náledí, vyvěsili cedule "Chodník se v zimě neudržuje". Není div, že s sebou občas praštím a zvedá se mně líp v kalhotách než v sukýnce. Mám několikery černé kalhoty, tvídové tříčtvrťáky a džíny, které kombinuji s vršky v různé intenzitě hřejivosti, podle toho jaká je právě teplota.

Tuto kombinaci mám ráda, když je hodně chladno. Vrstvím rolák, který se opět stal letos hitem, s teplým svetrem. Outfit ozvláštní letní náramky a skořicově hnědý pásek s botami celek proteplí. 


Svetr a rolák z místního butiku, kalhoty Esprit, boty Botovo, taška z Itálie.




Twinset neboli dvojče se vrací do módy - je to tenký svetřík s kardiganem ve stejném materiálu nebo barvě. Nosí se přes sebe nebo samostatně. Twinsety mám ráda na cestování, dají se skvěle kombinovat se sukní, kalhotami, kardigan se dá vzít i k šatům, stačí pak už vzít jednu halenku nebo tričko, které se hodí ke kardiganu a je sbaleno.   

Twinset je z Peeku, kalhoty z Lindexu, kabelka Kara, boty Primark.



Další kombinace vychází z basic kousku jako jsou černé kalhoty. Je to tak univerzální kousek jako třeba bílá košile. Mám je v různých délkách i stylech. Ty sportovní kombinuji často s tričky, ty elegantnějšího střihu a materiálu spíš s košilemi, svetříky a halenkami. 
První kombinace je s tričkem s kohoutí stopou. Tento vzor je také nadčasový a často se vrací do módních trendů.

Tričko Verus, kalhoty jsou sekáčové


Druhá pracovní kombinace je s košilí, na které mne zaujal vzor řetízku. Vybírám si spíš splývavé a pohodlné materiály, abych se celý den v kanceláři cítila dobře.

Košile Esprit


Ve výprodejích jsem si letos koupila jen dvě věci. Vlněný kabátek a tyto univerzální černé lodičky. Obě věci jsou kvalitně zpracované a z dobrých materiálů a nebyly právě levné. Výprodej je ideální čas na jejich nákup. Doufám, že se z nich budu dlouho těšit.

Lodičky Högl

Toto období si přímo vyžaduje nějaký svetřík nebo kardigan. Volný, na zapínání nebo na zavazování - jako tento.

Svetřík Tchibo

Tuto halenku mám už tak dlouho, že si už ani nepamatuji, kde jsem k ní přišla. Nosím ji ráda, opticky s mojí postavou umí pěkně čarovat. A navíc na materiálu není poznat nošení, je stále jako nová. 

Halenka Olsen


Poslední zimní outfit je taková klasika. Teplý černý rolák, doplněný zajímavým stříbrným šperkem a džíny. Tyto jsou do zvonu a boty na podpatku jsou nutností.

Rolák Esprit, džíny Angels, nízké semišové kozačky Tamaris.



K této kombinaci hodlám nosit druhý výprodejový kousek - vlněný kabátek. Už dlouho jsem sháněla něco podobného. Jsem malá a dlouhé kabáty pro mne nejsou. Kdysi jsem v sekáči koupila také takový kabátek jen celý černý, ale už má ty dobré roky za sebou a přišel čas jej vyměnit.


Kabátek Trench&Coat




Krásná je i liščí podšívka.



A jen tak mimochodem: Není nutné nějak moc nakupovat, ale je dobré nakupovat s rozmyslem to oblečení, které se dá kombinovat s alespoň 3-5 dalšími kousky. Pokud je navíc kvalitně ušito a z kvalitních materiálů, ráda si připlatím, protože takový kousek vydrží pěkný delší dobu.

Dlouho mám i tuto kouřově duhovou hedvábnou halenku, nosím ji spíš na slavnostnější akce jako jsou oslavy narozenin a podobně. Už jsem ji dlouho neměla a těším se až zase bude příležitost se do ní nastrojit.

Halenka Tendenze z Itálie

 







25 komentářů:

  1. Budeš kočka)))) krásné nadčasové kombinace. Taky chodím do práce hezky oblékaná Teda snažím se )))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jak vidím na tvém blogu, moc ti to sluší. Je vidět, že tě móda taky baví.
      Pěknou neděli přeji. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, hezké outfity. Já jsem z 95 % na HO, takže u mne to jistí ty džíny a triko. A na procházky přidávám mikinu a turistickou bundu (žádný rok jsem si nenosila tolik jako letošní zimu :D). Ale zítra jdu do kanceláře, takže to vytáhnu kabát, teplou šálu a nějaké korálky (a buď bílou blůzu nebo šedivý rolák - to se ráno uvidí).
    Jinak jsem se na HO začala malovat i do sámošky pro rohlíky nebo procházku po sídlišti, co jsem tedy dřív moc nedělala (malovala jsem se ve všední dny do práce). Jen ke kontejneru s tříděným odpadem si ještě oči nelíčím :).
    Hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, je prima, že jsi nerezignovala. Vždycky si říkám, když potkám nějaký odstrašující případ, proč se na to musím dívat :-)
      Teď jsou dost vidět i krásné teplákové kolekce :-) Hned bych byla doma.
      Měj se krásně. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, moc hezké. I já jsem do práce chodila za dámu, saka, sukně, lodičky a krásné kabelky. Teď pracuju z domova, reportáže z akcí nedělám, protože akce nejsou, takže můj outfit se změnil. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, poslední rok nám udělal velkou čáru přes rozpočet, nejen v oblékání. Ale musíme věřit, že brzo přijde čas na tu elegantní část našeho já.
      Krásné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  4. Moc pěkná kombinace kousků oblečení. Má to šmrnc a úplně vidím, jak Ti to musí slušet.
    Určitě se za Tebou leckdo otočí.
    Hezké dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, musím se smát, když si vzpomenu na telefon z tohoto týdne. Pomohla jsem jednomu staršímu pánovi něco najít a jako odměnu (asi) mně řekl: "Teda vy jste tak šikovná a chytrá a určitě i hezká" :-))) A to ještě neviděl můj ohoz :-)))
      Užij si hezkou neděli. Jitka

      Vymazat
  5. Obchody jsou zavřené, na internetu oblečení už zásadně nekupuji, protože jsem se napálila a místo krásně vypadajícího oblečení mi přišly hadry hrozné kvality, které byly nabízené jako kvalitní bavlna,ale bavlnu to nevidělo ani z letadla. To u vietnamců mají mnohdy lepší zboží než to, co mi přišlo . Pak byly ještě problémy s reklamací. Tak že doma teď kombinuji co se dá a počkám až se otevřou naše malé soukromé obchůdky s oblečením, kde si to můžu osahat a vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, určitě je lepší si oblečení prohlídnout, vyzkoušet a osahat. Jen aby ty malé butiky otevřely. U nás už zrušili dva a tři mají stále zavřeno. Doufám, že přežijí a zase otevřou.
      Měj klidnou neděli. Jitka

      Vymazat
  6. Jitu,tvoje outfity se mi líbí všechny.Jsou krásně sladěné a elegantní.I já se o módu zajímala odmala.Babička byla švadlena a šila doma na zakázku a často jsme u ni se sestrama byly.Proto jsem začala pro sebe šít už na základce,pod pozorem babičky.Můj sen byla švadlena a později,že budu mít svůj salon.Ovšem učitelé byli jiného názoru,vždy mě šla hodně matematika a chemie a nechtěli připustit,že by ze mě byla švadlena.Tak jsem šla na ekonomickou školu a nakonec práce s čísly mě velmi bavila.Doma jsem si pro sebe vymýšlela modely a šila je.Když přišly do módy kdysi prošívané kabáty byla jsem mezi prvními,která jsem ho měla.Ženské mě na ulici zastavovaly s dotazem,kde jsem koupila.Co bylo v módě,ušila jsem si.Později i na děti.Teď už si kupuji oblečené hotové.Ale chuť něco ušít na sebe mám pořád.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já jsem taky hodně šila - zamlada :-) nebo jsem měla šikovnou kamarádku švadlenu a ty náročnější kousky jsem jí svěřila. Teď už taky kupuji hotové, ale když vidím někdy tu kvalitu, asi brzy zase k šicímu stroji zasednu znovu. Taky mám chuť něco nového ušít a těch krásných látek těch je tolik.
      Krásné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  7. Jituš, máš to báječně sladěné, dal by se použít výraz "vymazlené". 👍👍
    Maminka byla dámská krejčová, vyučila se u Podolské, šila v pražském salonu a i po přestěhování do Rumburku šila. Nějakou dobu ve Vkusu a pak doma. Vyrostla jsem vedle krejčovské panny a špendlíků. Až pak později nastoupila do továrny a šití měla jako hobby. Nás "obšívala" od mala. To šití jsem po ní zdědila, šila jsem na sebe, na děti a občas něco kamarádkám. Ono toho hezkého moc k sehnání nebylo. Ušila jsem si i několik kabátů. Když jsem chodila do práce, snažila jsem se věci k sobě kombinovat tak, abych se v nich cítila dobře a aby to ladilo.
    A teď? Jsem devátým rokem v důchodu a v podstatě nikam nemusím. Do divadla jdu za dámu, muž je vždy v obleku. Už jsem zažila, že vedle mně seděl mladý pán v teplácích. Pro mně je divadlo či koncert příležitost, hodit se do gala. Naposledy jsem byla v gala před 11 měsíci. 😢
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ty jo ... u Podolské. To muselo být bezvadné, mít doma takovou švadlenku. To závidím. Já jsem byla samouk a někdy to tak vypadalo :-)
      Hadry do divadla taky nechápu. Taky se vždy pěkně obléknu, nejčastěji do šatů a ten výjímečný zážitek si užiju víc než v teplácích.
      Měj pěkný týden. Jitka

      Vymazat
  8. Jituško, už několikrát jsem si u tebe libovala. Mám ráda oblečení sladěné, ladící, tón v tónu, kvalitní materiál i střih. Parádní lodičky i kabátek, kouzelné hedvábí.
    A tvé kolegyně - moje kamarádka by řekla "na lyže, na lyže" :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, na lyže, na lyže - fakt trefné přirovnání. A ony zatím do kanclu. Ta kultura oblíkání strašně upadá. Ony ty nešťastnice ani netuší, že když se oblíknou do kanceláře jako k rybníku (kraťasový overal bez ramínek) nikdo k nim nebude mít ten profesní respekt a budou spíš k smíchu.
      Opatruj se a měj klidný týden. Jitka

      Vymazat
  9. Jitko, obdivuji Tvé kombinace, jsou úžasné. Já mám nejraději černé kalhoty a k tomu nějaké halenky nebo svetříky. Potřebuji něco pohodlného do auta, když z něj za den 10x vystoupím a zase nastoupím. :o)
    Někdy už nechávám i kabát v autě, abych ho nemusela stále oblékat a svlékat. :o)
    Měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, to naprosto chápu, že upřednostňuješ pohodlí, ale i tak to může být barevně sladěné a zkombinované. Myslím, z tvého blogu, že to máš vychytané.
      Měj pěkný týden. Jitka

      Vymazat
  10. Moc pěkné a elegantní a je vidět, že jak jsem už myslím u tebe odhadla i napsala, že jsi vyloženě podzimní typ. Určitě tě to musí moc slušet a to je dobře, ženy, ale i muži, by měli o sebe dbát a hlavně by měli být i soudní, jestli se aspoň trošku líbí okolí, prostě aspoń někomu a zda se v oblečení, které mají na sobě cítí dobře. Měj hezké dny, u nás je hodně sněhu a dost velká zima, ale z okna to vypadá moc hezky. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, mluvíš mně z duše. Vždycky, když vidím nějakou módní halucinaci, tak přemýšlím jestli nemá soudnost nebo zrcadlo. Co je proboha vede k tomu, že musí např. všem po městě ukázat každý svůj špek a navlíknout svých 150 kg do elastické minisukně. Nepřeháním, jak se oteplí bude toho zas všude plno.
      U nás je mrazivo a bílo jako ve Špindlu. Konečně fakt zima.
      Měj se krásně. Jitka

      Vymazat
  11. Jituško, máš to promyšlené, taky jsem nakoupila teď ve slevě pár kousků, co se dají kombinovat a závidím Tvé šperky, ty jsou krásné. Pa, mávám :-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, radost si musíme dělat každopádně, to je jasné. Je fajn mít něco nového a ty staré kousky tak doplnit a mít radost, jak se to povedlo.
      Taky mávám a přeji ti pěkný týden. Jitka

      Vymazat
  12. Jitu, děkuji za prima příspěvek, moc hezky jsem si početla :) Také mám ráda módu a podobný styl jako Vy, moc se mi Vaše variace líbí. Ráda se pěkně obleču, pokaždé přemýšlím co zkombinuju, vyznávám francouzský styl nedbalé elegance a často nosím brože (keramické, dřevěné, textilní). Váš vlněný kabátek je pecka a určitě dlouho poslouží. Často se mi vybaví slova měho švagra-Francouze, který se pokaždé diví tomu, že Češi chodí ve všední den a do práce v oblečení a obuvi určené na sport a nechápe proč, když nejdou sportovat ;)
    Přeji hezké dny a zdravím z Brna. Jitka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.