neděle 17. ledna 2021

Pusišenky

Nejsou to pusinky, nejsou to sušenky, jsou to Pusišenky. Tedy kombinace těchto dvou dobrot. Základ mají v našem oblíbeném dortu Pavlova plus dobroty jako jsou mandle, pistácie a čokoláda. K tomuto období se tak hodící. 
Po vánocích mám v mrazáku spoustu bílků a už jsem se nemohla dočkat až na Pusišenky dojde řada.




Pusišenky


2 bílky
špetka soli
100 g krupicového cukru
1 lžička kukuřičné mouky (nebo může být Maizena - kukuřičný škrob)
1 lžička bílého vinného nebo jablečného octa
75 g čokoládových peciček nebo nastrouhané hořké čokolády
75 g sekaných mandlí
50 g sekaných nesolených pistácií

Bílky ušlehám se špetkou soli téměř dotuha. Přidám cukr a došlehám do pevného sněhu. Prvně lehce vmíchám mouku a ocet. Pokračuji opatrným zapracováním mandlí a kousků čokolády. 
Na velký plech s pečícím papírem dvěma lžícemi vytvořím 12 kopečků, které posypu sekanými pistáciemi. 


Troubu si předehřeji na 180˚C. Vložím plech a stáhnu na 120˚C. Peču jen 15-20 minut. Pak troubu vypnu a nechám v ní Pusišenky několik hodin vychladnout. Sloupnu z papíru a volám mlsouny.






A jen tak mimochodem: Tento recept jsem, jako spoustu jiných, odkoukala od britské novinářky a kuchařky Nigelly Lawson. Tato nekorunovaná královna mraženého hrášku je mou velkou inspirací nejen v kuchyni. Líbí se mně její fashion styl i svůdné pohledy při pasírování rajčat 😀. A kdo omdlívá při množství cukru v Pusišenkách, měl by vidět následující ...




Dobroty jsou tady proto, aby nám dělaly život báječný. Má volba je jasná, chci si s mírou užívat všeho, co mně přináší uspokojení. Podtrhuji s mírou!
Jo, a taky chci tak úžasně vypadat - jako Nigella 😀.

 



31 komentářů:

  1. Jituš, pusišenky vypadají náramně. :-) A moc se mi líbí i jejich "jméno".
    Měj krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ano je to výstižné "jméno" a šišlavé :-)
      Klidný večer přeji. Jitka

      Vymazat
  2. Jituš, tak to si mě pobavila :-), samo chci vypadat taky jako Nigella v 51 letech. Mám v tom jasno i bez posledních dvou fotek, nedokázala bych se dobrovolně vzdát dobrých věcí :-). Měj hezký týden. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, ty máš nakročeno minimálně tak dobře jako Nigella - možná líp :-)
      Radši si dáme kus dortu než výplach střev, že? Nic se nemá přehánět.
      Měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat
    2. Jituško, pokud by mi někdo nabídl výplach střev a nebo kus malinového dortu, poslala bych ho s výplachem do pryč.Raději být kyprá jako Nigela, než vyzáblina plná vrásek.Jsi moc šikovná a pusinky jsou lákavé.Moc inspirativní! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. O je, pusinečky, ty já můžu a bohužel se taky raději trochu brzdím. Dříve jsem nemusela, byla jsem vždycky štíhlá a pružná a mohla jsem jíst všeho dobrýho do syta, měla jsem vždycky hodně pohybu a ráda bych byla i nadále aspoň trošku pohledná, cha cha. No se tady u bašty směju, ale je to tak. Měj se hezky. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, jak stárneme, tak ať chceme nebo ne, tělo se chová jinak a pokud chceme vypadat trochu k světu, nesmíme nic přehánět, ach jo. Je to boj.
      Zdravím tam k vám. Jitka

      Vymazat
  4. zajímavý recept, vypadá to skvěle..Sv.

    OdpovědětVymazat
  5. Jituš, tak ty pusišenky vypadají dokonale k nakousnutí a ten článek pod tím mě opravdu pobavil:-D já jím také vše a zapíjím to vínem a asi na tom něco bude, když po mě v pátek chtěli občanku v obchodě:-D takže mi paní prodavačka ubrala minimálně 17 let:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to už se mně nejspíš nestane :-), ale to nevadí. Hlavně, že se mne nelekne :-)
      Krásný večer. Jitka

      Vymazat
  6. Také si užívám všeho a s mírou.Včera jsem dělala kremrole a zbyla mi náplň a tak byl plný plech pusinek.Byl u nás syn s přítelkyní a tak jsem jim dala do krabičky.Ty tvoje bych si dala hned.
    Píšu si a děkuji.
    Jituško,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, kremrole jsem viděla. Úplně profesionální, fakt paráda.
      Také přeji hezký večer. Jitka

      Vymazat
  7. Jituško, tak tohle neznám. Taky si užívám ráda života a jím vše a zapíjím to rozhodně vínem. To srovnání na konci mě pobavilo a utvrdilo, že má být vše s mírou. Měj pohodové vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  8. I já chci tak vypadat!!! Asi jím málo cukru :o)
    Legrace, ale ty tvé pusišenky vypadají naprosto dokonale.
    Musím se smát, zrovna včera mě napadlo, že jsem její kuchařku už dlouho neotevřela - pokochat se, inspirovat...
    Jituško, přeji příjemný týden, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, klidně toho cukru přidej:-), ale nejdůležitější je, jak jsme se sebou spokojené a jak se cítíme. Příroda nám něco nadělila, tak se s tím smíříme a nebudeme jí to zbytečně kazit.
      Nigellu občas zahlídnu na kuchařských TV stanicích. I když jsem to viděla už několikrát, vždycky se aspoň kousek dívám a baví mě.
      Také ti přeji pohodový týden. Jitka

      Vymazat
  9. Pusišenky mne zaujaly.Při nejbližší příležitosti je zkusím. Taky si myslím, že nějak drasticky se omezovat, nemá cenu. Prostě všeho s mírou.
    Hezké dny, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně tak, nic se nemá přehánět, ale taky si odpírat to co nám dělá radost nejde.
      Krásný večer. Jitka

      Vymazat
  10. Dobrota, dobrota, dobrota.
    Bohužel, neumím s mírou.
    Jedna blondýna je disciplinovaná, důkladná a má vůli. Druhá se loser, který plení ledničku, ožírá zakázané. A tyto dvě ženy mi vlastně celý život komplikují :))
    Jsem člověk přející, přeji si v dalším životě býti ženou s mírou, tutově to nejvyšší zkazí a udělá mne prasetem !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, ty dvě ti to teda fakt komplikují :-)
      Zkus to udělat jen jedné z poloviční dávky. Šak už ji nějak oblbneš :-)
      Pusišenkám zdar. Jitka

      Vymazat
  11. Hmmm, vypadá to dobře! pavlovu jsem už neměla od loňska. Chystám se udělat malé do práce až budu mít narozky, a napadla mne inovace, vylejt ten vnitřek hotových kousků bílou čokoládou a teprve pak tam dát ovoce a šlehačku....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já dělám Pavlovu na spoustu variant. S čokoládou, s tiramisu krémem, s lemon curd. Nejde ji pokazit, všechny jsou moc dobré :-)
      Tak ať se ti podaří. Jitka

      Vymazat
  12. Krásný název ; určitě báječný recept a nejlepší závěr )))))

    OdpovědětVymazat
  13. Jitko, pusišenky vypadají skvěle. Mám ráda Pavlovu i sněhové pečivo a toto je doplněno ještě o další chutě. Věřím, že jsou to výborné.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já jsem nikdy pusinky nemusela. Až Pavlova mě je naučila jíst. Jen je nikdy nepeču úplně do sucha. Vždy jsou uprostřed vláčné, krémové. Tak nám chutnají moc.
      Klidný týden. Jitka

      Vymazat
  14. Jitko, u nás letos bílky padly na roládu a na mini Pavlovy. Ale pusišenky vypadají taky moc dobře. Tak možná po Velikonocích, až budou bílky z mazanců...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, roládu jsem viděla a vyzkouším. Vypadala náramně.
      Hezký večer. Jitka

      Vymazat
  15. Milá Jitko, u tohoto příspěvku jsem se báječně pobavila - děkuji za to! Také bych chtěla vypadat jako Nigella a Pusišenky (krásný český zvukomalebný název!) ráda vyzkouším, protože pusinky u nás doma všichni milujou :-) Krásné dny přeju a zdravím. Jitka z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jitko, to jsem ráda, že máme, krom jména, společný i humor :-)
      Zdravím do Brna a přeji pěkný konec ledna. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.