pátek 10. ledna 2020

Ještě jeden dort

Zpočátku jsem na dětské oslavy pekla klasické dorty. Děti, jejich kamarádi i spolužáci je ale zas až tolik nemuseli a tak jsem jim jednou udělala nepečený dort a ten měl velký úspěch. Od té doby jej dělám s různými obměnami, vždy se povede a všem chutná. Je triviálně jednoduchý, jen se musí udělat den předem. 


Dětský nepečený dort





Na kulatou formu 26cm potřebujeme:
1 l mléka
2 vanilkové pudinky, ale můžete vyzkoušet i jinou příchuť
8 lžic cukru krupice 
2 vaničky tvarohu, klidně i nízkotučného
2,5 balíčku piškotů (menší balení)
kompotované ovoce

Na ozdobení:
100 ml smetany na šlehání 33%
ovoce

Z mléka, pudinkového prášku a cukru (nebo alternativního sladidla) uvaříme pudink. Po zchladnutí do něj metličkou vmícháme oba tvarohy a případně dosladíme. 
Na dno formy naskládáme vrstvu piškotů, ty pokryjeme pudinkovo-tvarohovou hmotou, můžeme naskládat kompotované ovoce - já jsem tentokrát použila konzervované mandarinky - a postup několikrát opakujeme. Poslední vrstva jsou piškoty, které poklademe bříšky dolů, aby vznikla rovná plocha na ozdobení. 
Dáme do druhého dne do ledničky. Dort krásně ztuhne a dobře drží tvar bez použití želatiny a podobných přísad.
Dozdobit můžeme šlehačkou a čerstvým ovocem.




A jen tak mimochodem: Když byly děti menší, používala jsem na ozdobení jedlé papíry s jejich oblíbenci. A to mělo vždycky velký úspěch.



8 komentářů:

  1. Jituš, pěkně se Ti povedl. Tento dort znám, kamarádka mu říkala pribiňákový a taky nám chutnal. Hezký víkend. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuš, domácí pribiňáky taky občas dělám, ale bez pudinku.
      Pěknou neděli.
      Jitka

      Vymazat
  2. Podobný dort občas dělám ze zakysané smetany. Z kombinace tvaroh + puding jsem ho ještě nezkoušela.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, je hodně takových nepečených variant. Tato má výhodu, že pěkně ztuhne a drží tvar bez různých želatin apod. přísad.
      Krásné odpoledne.
      Jitka

      Vymazat
  3. Jitu, pudink - tvaroh dělám do skleniček jako dezert, do dortové formy mě to nikdy nenapadlo. Musí to být dobrota, je jasné, že takový dort sklízí jen a jen chválu.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, taky ráda dělám tento nebo podobné dezerty do skleniček či pohárů. A pak tomu dáváme vtipné názvy :-)
      Pěkné nedělní odpoledne.
      Jitka

      Vymazat
  4. Receptů není nikdy dost:-)))
    Díky.
    Nějaká mňamka by se zrovna hodila. Vrátila jsem se právě z hor a na stole je jen kafíčko:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,
      to je pravda. Já jsem děsná sběratelka receptů. Mám jich opravdu hodně a stále jsem se v nich hrabala a nějaký hledala. Už jsem s tím musela něco udělat a tak dva roky zpátky jsem si vytvořila celý receptový systém.
      Doufám, že jsi se měla na horách pěkně a žádné karamboly.
      Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.